larissa-in-oeganda.reismee.nl

Week 4

Hello everybody,

En toen was er weer een week voorbij.. Dat gaat toch best wel snel, morgen alweer een maand. Ik ben hier nog maar 5 maanden en heb nog zoveel plannen... 5 maanden klinkt best veel maar ik denk dat ze ook zo om zijn. Zoiets zou ik een paar weken geleden niet kunnen denken.

Gelukkig voel ik me al stukken beter en zit ik ook goed in mijn vel. Waarom is het nodig om z'n heimwee te hebben en alleen maar aan thuis te denken en te bedenken wat ik mis? Nou dat vroeg ik mezelf deze week even af en bedacht dat het helemaal niet nodig is. Als ik wil kan ik zo terug maar, laat ik zoveel moois liggen en dat is niet wat ik wil. Zoals ik in mijn eerste blog in Nederland schreef "wat zijn 6 maandag nou op mijn hele leven?" Juist ja niets, het zijn 6 bijzondere maanden uit mijn leven die ik niet had willen missen. Na alle lieve berichtjes van iedereen en hoe ik er zelf naar keek in Nederland besefte ik mij weer even heel goed waarom ik hier ben. Sinds deze week ben ik dan nog meer gaan genieten voor de volle 100%. En gek genoeg voel ik me elke dag gelukkig. Gelukkig met wat ik in Nederland heb, wat ik hier doe, de mensen die ik om me heen heb en zo kan ik nog heel wat opnoemen.

Deze week in het ziekenhuis was iets drukker dan vorige week. Maandag kwam er een moeder met haar baby naar het ziekenhuis. Mijn collega's praatte alleen maar over hoe heet de baby wel niet was maar toen ik het gezichtje zag had ik er een naar gevoel bij. Ik vond de baby er grauw uitzien en de baby reageerde nergens op. Er ging gelijk door mijn hoofd heeft de baby nog wel een hartslag? De baby kon direct naar de dokter en die vertelde dat de baby overleden was. Precies mijn gevoel dat klopte. De moeder bleef ook buiten staan zelf denk ik dat ze het wel voelde dat het goed mis was. Ze doen hier geen onderzoek naar waar de baby aan is overleden. Wat mij wel verteld werd was dat de familie geen geld had om met het zieke baby'tje naar het ziekenhuis te komen. Hartverscheurend.. dat is wat armoede hier doet. Woensdag kwam er een meisje die haar vinger er afgesneden had, deze week de meest grote vieze wond uit mijn leven gezien eerst kon ik hier nog niet naar kijken maar ik heb aan het einde van de week de wond zelf behandeld. Wanneer ik ermee bezig was kon ik er gewoon naar kijken. Ook kwam het meisje van de brandwonden van vorige week langs en gelukkig heelt het goed :). Voor de rest heb ik deze week ook geleerd om een infuus aan te brengen bij een patiënt. Een zeer leerzame week waar ik erg trots op ben.

Van mijn collega's heb ik ook weer heel wat nieuwe woorden geleerd zo is sebo (meneer) en njebo (mevrouw). Natuurlijk leer ik hun ook heel wat Nederlands, erg leuk en we kunnen dan zo lachen om de uitspraken.

Dit weekend ben ik naar Jinja geweest. Zelf vind ik Jinja een mooie plek zoals veel mensen mij ook vertelden. Jinja ligt aan de Nijl. Zeker de moeite waard om vaker heen te gaan. In Jinja heb ik niet veel bijzonders gedaan want, het regende dit weekend veel en de reis kostte ook nogal wat tijd. Wel heb ik lekker gegeten.

Van het wondzorg project was deze week niets gekomen wat ik zelf erg jammer vond. Als het goed is start ik eindelijk deze week.

Inmiddels zit ik al de hele dag weer zonder stroom, denk door de vele regen. En morgen beginnen aan een nieuwe week dus ga ik nu maar slapen. Vroeg en veel slapen is hier wel mijn ding haha vooral als er geen stroom is.

Ondanks de vreselijke dingen wat ik hier zie blijf ik positief. Ik laat snel weer wat van mij horen.

Sula bulungi! (Slaap lekker)


Reacties

Reacties

Opa Leen Biegel

Hallo Larissa,
Wat jij schrijft en wij lezen dwingt groot respect af. Je moet veel goeds in je hebben om die ontberingen te incasseren. Pas goed op jezelf en let op je gezondheid. Ik probeer mij voor te stellen hoe dat is met zoveel mensen in een taxi en dan die kinderen, wat een ellende. Hou je taai en blijf sterk. Vriendelijke groeten, Opa Leen

johan oost

toppe meid dat je het bevalt groetjes van jahan en rakker

Alle en Monique

Lieve Larissa,
Wat maak jij veel mee, knap hoor dat je zo positief blijft en leert van elke ervaring.
Veel succes met het wond-zorgproject.
Groetjes van ons

Paul en Inge

Lieve schat, wat zijn we trots op je, heerlijk om je verhalen te lezen en mee te krijgen wat jij allemaal mee maakt. Je verhalen zijn duidelijk en eerlijk. En je hebt gelijk, blijf voor die 100% genieten want je kunt het niet meer over doen. Wij kijken nu al uit naar je volgende blog Liefs en knuffels van ons

Annie

Lieve Larissa
Wat fijn dat je nu beter in je vel zit .en ja wat zijn die maandagen op een leven pak en geniet volop machientje maar 1 keer in je leven.nou ik geniet van jouw verhalen en wacht met spanning af op de volgende.heel Veel liefs van mij Annie xxxx

beppe Sietske

Dag lieve schat,
Wat weer een mooi verhaal. Ben blij dat je je weer goed voelt.
houen zo meisje. Wat beleef jij veel zeg. Fijn om dat allemaal te
lezen. Beppe geniet ervan. Heel veel knuffels van je trotse beppe.
dikke tuut. doei doei.

oma biegel

lieve Larissa
wat een prachtige foto''s
hoe is het met je teen ,is die al weer over ? wat zielig van dat jongetje ,,, ik hoop dat jullie hem nog kunnen vinden .Dan zijn jullie weer gerust .ben benieuwd wat de nieuwe week brengt . blijf het leuk vinden ,Van Juroy hoorde ik ,begin Januarie.De tijd gaat snel .dus genieten .tot volgende week .liefs opa en oma biegel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change