larissa-in-oeganda.reismee.nl

Keihard werken

Hallo allemaal,

Hier de afgelopen dagen best koud (gemiddeld 25 graden). Gelukkig niet heel veel regen en weinig zon. Heeft ook zijn voordelen want, dan verbrand ik niet zo gauw haha. Over het verbranden, ik verbrand hier niet zo vaak en ben zelfs al aardig bruin geworden. Heb deze week ook een hele mooie zonsondergang gezien.

Ik zit hier inmiddels alweer bijna twee maanden. Wat gaat de tijd toch snel.. Aankomend weekend komen de twee andere meiden van het zelfde project uit Nederland. Ze verblijven in het zelfde guesthouse als waar ik verblijf en gaan ook het wondzorg project doen. Kan hier ook wel wat extra handen gebruiken wat een week zeg. Aan het begin van de week ging wat stroef omtrent het wondzorg project. Ik zou 1 dag 1 school voor een paar uurtjes bezoeken om te helpen. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens en heb er toen direct werk van gemaakt. Ik ben hier niet gekomen voor de 'leuk' en mijn tijd een beetje te spenderen met o die schattige kindjes. Ik ben hier gekomen om te helpen waar en wat ik kan en om te leren. Zo gezegd zo gedaan ik heb de touwtjes wat meer in eigen handen met de mensen van mijn project in Nederland. Onwijs fijn want zo kan ik doen waarvoor ik hier gekomen b en mijn eigen plannen maken. Heel wat energie en slapeloze nachten dat het me gekost heeft maar ik kon woensdag eindelijk beginnen met het wondzorg project. Ik ben meteen naar drie scholen geweest en kinderen behandeld. Rond een uurtje of twee was ik al helemaal gesloopt na drie scholen af te hebben gewerkt dus ging ik met een lunch maar naar mijn verblijf om even te slapen. Donderdag heb ik twee grote scholen geholpen. Donderdag was een ontzettend lange dag met heel wat uurtje keihard te hebben gewerkt. Mijn lunch at ik heel snel toen ik van de ene naar de andere school liep maar, dat deed ik met alle liefde. Wat ik hier in Oeganda zie blijft schrijnend in alles wat ik zie in het real Oeganda. Ik heb deze twee dagen ruim 150 kinderen met wondjes geholpen. Een aantal waar ik zo onwijs trots op ben. Heb er echt keihard voor gewerkt, staan zweten in de zon en gelopen in de regen. Zoals ik al eerder zei ik deed het met alle liefde. Nu kan ik doen waar ik al die weken al op wachtte en met mijn handen op mijn rug moest toekijken. Ik kan lang niet alle scholen in mijn eentje helpen en dit is nog maar een piep klein stukje in heel Oeganda. Wat ben ik blij dat die andere meiden me straks komen helpen en we samen het aantal nog groter kunnen maken. Ik heb allerlei soorten wonden gezien. Wat kan ik hier ongelofelijk veel van leren. In het ziekenhuis niet heel veel bijzonders gezien voor hier doen. Ik heb veel aan mijn opdrachten voor school gewerkt of even gelachen met mijn collega's. Dat was namelijk ook af en toe wel echt nodig met een aantal moeilijke dagen. Ik heb onwijs veel aan ze hier.

Het weekend ben ik naar Jinja gegaan om even bij te komen en wat leuks te doen en even ergens anders met mijn hoofd te zijn. Ik heb echt een leuk weekend gehad. Zo heb ik zaterdag heerlijke spareribs gegeten. Voor het eerst sinds bijna twee maanden vlees. Heb nog nooit zo genoten van vlees eten haha.

Vanmorgen ging ik paardrijden langs de Nile. BEAUTIFUL!!! Check vooral even de foto's op mijn blog. Je kan bovenaan de pagina hierop klikken. Even jaloers worden.. :) Er was ook een vrouw van 28 jaar uit de UK met haar man die kwam paardrijden. Daar had ik even mee gepraat. Wat leuk om haar verhaal te horen. Ze is dus met een man uit Oeganda getrouwd zes maanden geleden en woont hier nu voor de rest van haar leven. Leuk om het verhaal te horen en hoe zij (een wit persoon zoals ik) dat beleefde. Na het paardrijden heb ik heerlijk wat gegeten in een restaurant met redelijk goeie WiFi waar ik even kon FaceTime met mijn familie. Zo fijn als ik ze even kan zien. Want het gemis is niet minder geworden maar hoe ik ermee om ga. Toen ik naar de taxi liep viel m'n oog op een armbandje. Ik had er iets mee dus heb het voor een paar centen natuurlijk gekocht haha.

Eenmaal weer terug in Nkokonjeru viel ik weer in een dipje. Helaas maar die zitten er ook gewoon bij hoe positief ik ook ben. Daarom ga ik zo maar gauw slapen want er staat weer een drukke week op me te wachten. Let's go! Heb er ondanks alles wel weer zin in een nieuwe week. En ben benieuwd wie de andere meiden zijn en of het klikt, ik kijk uit naar hun komst.

Tot snel allen! Meer foto's van het wondzorg project staanook in het mapje.

Liefs mij

Reacties

Reacties

beppe Sietske

Dag lieve schat
Wat heb je weer veel beleefd. weer fijn om te lezen. En dat je een keer een dipje hebt
is toch ook logisch. beppe brgrijpt dat heel goed. Maar ik vind jou zo sterk en positief, geweldig
meisje. Beppe issuper trots op jou.Fijn dat je met je project aan de slag kan. Goed dat je zo
voor jezelf opkomt.Het klikt vast wel met die andere meisjes. Veel plezier. dikke tuut kanjer.

johan oost

toppie meid en geniet verder

Paul en Inge

He lieve schat, wat blijft het prachtig om je verhalen te lezen. Je neemt het heft in eigen handen en dat doe je fantastisch!! Natuurlijk heb je wel eens een dipje, dat hoort erbij hoor! Geeft helemaal niets. Alles wat je doet kun je maar wat trots op zijn.. heel veel liefs en knuffels van ons

Anja

Super allemaal.....wat een ervaring .........gr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change