larissa-in-oeganda.reismee.nl

Afrikaans

Lieve allemaal,

Inmiddels voel ik me al een halve Afrikaan. Ik kom te laat, loop mega sloom, heb het koud en kom m'n vaste tijdstip van mijn blog schrijven niet meer na. Maar dat was niet alles ik zeg mm en knik omhoog als ik het eens met iets ben of ja wil zeggen en chagrijnig kijken wanneer een Afrikaan weer onwijs Afrikaans doet. Ja ik was zaterdag even mijn medicijnen regelen omdat Afrikanen niet zo van de exp date zijn kon ik voor de zoveelste keer terug. Maar om het nog af te maken vertelde de vrouw van de apotheek me dat ik het gewoon kon gebruiken uuhm.. de dokter zei kom eind oktober terug? Daar ging iets mis. Vervolgens was het er niet in de juiste exp date dus heeft de apotheker even zelf voor doktertje gespeeld en me een iets andere medicatie mee gegeven en gewoon gezegd neem het vaker, okeeee dacht ik. Met haar Afrikaanse stijl begreep ze me ook nog steeds niet. Maar goed het is geregeld en gelukkig kon ik er met de meiden wel om lachen.

Het weekend waren we dus in Kampala echt een super weekend! Was er wel echt even aan toe na een week niet goed eten en soms te weinig. In kampala hadden we na het ziekenhuis bezoek met mijn collega afgesproken Teo. Teo liet ons een grote supermarkt zien waar we een lekkere donut hadden gekocht die niet te zoet was zoals alles haha. Daarna gingen we met haar naar een videotheek om films te kopen, het is wel wat je een videotheek noemt het was meer een mini hok met heel veel films en mensen haha. Daarna liet ze nog even een winkeltje zien want de meiden hadden broeken nodig en ik zag een jurkje waar ik verliefd op werd en gekocht. Daarna gingen we lekker ergens met Teo genieten van een heerlijke pizza met soda en liet ze ons zien waar we Nederlandse kaas konden kopen want, ik kon alleen maar de afgelopen week denken aan koude kaas uit de koelkast. Eenmaal in het backpackers hotel aangekomen meteen de kaas op gegeten wat was dat een moment.. zo van genoten! Toen hadden we een overheerlijke burger gegeten. Er was S avonds een leuk Helloween party in het hotel dus daar gingen we ons voor klaarmaken. Wat een geweldige avond hebben we gehad en ongelofelijk genoten ik zelf was er erg aan toe. En daarna gingen we nog naar een naast gelegen club om een dansje te doen. We hadden een hele groep inmiddels in het hotel waar we mee gingen. Mzungu's en Afrikanen door elkaar fantastische sfeer en wat geweldig een buiten club met de wind door je haren. We hebben ons echt vermaakt. Het resultaat was wel een kleine kater en twee uurtjes slaap maar dat had ik er zeker voor over. Wauw iets van mijn reis wat ik niet snel zal vergeten en zeker voor herhaling vatbaar is.

Zondag hadden we eerst rustig ontbeten. Daarna gingen we naar het zwembad in Seeta. Even lekker een koude duik. Deze keer niet verbrand haha. Eenmaal weer laat terug in nkokonjeru met onze slaap koppies uit de taxi gingen we eten en vroeg slapen. Vandaar vandaag m'n blog.

Afgelopen week was wel wat minder. De meiden waren er gelukkig wel om tegen aan te zeuren en er vervolgens met z'n drieën maar weer grapjes om maken. Het klikt wel echt. Wat het wat minder maakte deze week was dat het wondzorg wel best heftige dingen hadden gezien. Het geeft wel een fijn gevoel om 219 kinderen te hebben geholpen maar schrijnende dingen gezien. Zo was er een jongetje waarvan we elkaar aan keken en ons af vroegen of hij überhaupt wel oud zou worden.. de jongen kreeg op een dag 1 maaltijd met zoete aardappelen dat was het. Mega bol buikje en allemaal geïnfecteerde wonden. We kunnen hem wel naar het ziekenhuis brengen maar dat zou voor een korte termijn zijn en zal het zelfde probleem zich weer voor gaan doen. Woensdag regende het en bedacht onze vriendelijke boda man om even een rondje op de boda te maken door de regen. Prima maar me voeten waren echt helemaal vies dus heb ze maar even in de regen gewassen :) kan ik dat ook weer afstrepen. Kortom het weekend heeft me veel goeds gedaan.

Voor mijn volgende blog zal ik de zondag avond weer proberen. Maar beloof niks want dat Afrikaans zit in me haha. En volgend weekend staat er wat leuks op de planning. Trouwens check vooral even de foto's en vergeet die ene kaas foto niet :).

Tot snel! Liefs

Reacties

Reacties

beppe sietske

Dag lieve schat,
Gelukkig voel je je weer wat beter. Probeer toch maar goed te eten. Jij hebt het druk en dan moet je
echt niet te weinig eten meisje. Leuk dat die meisjes er nu zijn en dat het goed klikt.
Anders krijg ik zondagavonds altijd een blog maar nu niet. Beppe had wel in de gaten dat jullie op stap waren. Want je had ook gezegd dat jullie naar Kampala gingen. Heel veel liefs en een dikke tuut.

johan oost

he hallo larissa hoe gaat nu dan met jou wel aan je zelf denken he en goed eten en goed drinken he ik vind het geweldig dat je goeie vriendinnen hebt gevonden nou ik wil je heelveel succes wensen en horens maar weer groetjes johan oost

Mariëtte

Lieve Larissa, wat schrijf je toch een prachtig blog! Je verhaalt mooi juist omdat je ook over de lastige en moeilijke kanten schrijft en hoe de blijdschap uit je woorden springt.
Je bent echt heel dapper en ik vind het reuzefijn voor je dat je 2 goede metgezellen erbij hebt! Zal je goed doen!
Veel liefs, Larissa.

Anja

Een leuk en tevens heftig verhaal. En dan bedoel ik dat jongetje met zijn bolle buikje en zijn wonden.......Lijkt mij erg moeilijk om zoiets los te laten.
groetjes en tot het volgend verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change