larissa-in-oeganda.reismee.nl

Op de helft!!

Lieve allemaal,

Weer een week achter de rug en morgen op de helft. Wauw wat een mijlpaal al!

Dat ik hier dus al op de helft ben betekend ook dat mijn visum afloopt dus die ga ik aankomende woensdag regelen, dus een week geen wondzorg voor mij komende week. Jammer dat ik het even een keertje moet overslaan, maar weet dat het bij de andere meiden ook goed in handen is.

Over het wondzorg, Gerke en ik hadden maandag het jongentje gevonden op zijn school. Hij zag er beter uit dan de week ervoor. De zorgen die we ons maakten over hem waren terecht maar hij was niet ziek gelukkig. We houden goed bij of hij naar het ziekenhuis gaat voor de injecties en of zijn oma en de school de medicatie juist geven. Als de meiden deze week hem weer zien ben ik benieuwd hoe hij nu is. Ons goede werk geeft resultaat. En dat is ook goed te zien in de aantal kinderen die we bij alle scholen behandelen. De cijfers dalen over het algemeen, erg positief dus.

Afgelopen week mijn tussenevaluatie gehad en hard gewerkt aan de opdrachten die nu voldoende zijn. Het gesprek met mijn leraar was positief en aankomende week start ik met mijn examens voor de andere halve periode. Heerlijk gevoel dat het allemaal goed gaat ondanks ik soms moeite heb om prioriteiten te stellen als het gaat om het theoretische werk. Een leer puntje voor de komende weken dus.

Dit weekend zijn we naar jinja geweest om weer leuke dingen te doen maar geen raften haha. Gerke voelt zich gelukkig alweer bijna helemaal de oude. We hadden in de planning om zaterdag te mountainbike en paard te gaan rijden met zonsondergang. Helaas ging beg paardrijden niet door dus hebben wat andere leuke dingen gedaan. Het mountainbike in de ochtend was super gaaf alleen zeer intensief en kwam terug met een mega rood hoofd wat na een uurtje bijkomen weer weggetrokken was. Toen we aan het genieten waren van een heerlijke tosti kwamen er twee mzungu's om te vragen of we mee gingen voor een sub tochtje. Daar moesten we wel even over na denken omdat we wel weer in de Nile konden vallen. Maja waarom ook niet dus gingen we mee. En daar heb ik geen spijt van gekregen. Zo mooi om op de plank te staan een beetje te peddelen en genieten van het uitzicht. Beautiful! Het uitzicht alles ik heb het echt in me op genomen. Om 5 uur hadden we gereserveerd voor een boot cruise met zonsondergang. Wij als meiden kwamen natuurlijk weer eens te laat maar goed. Zo mooi dat het was! Het was nog mooier dan hoe het er op de foto's uit ziet. Het voelde echt als vakantie, zo genieten. Na zonsondergang weer terug bij het camp was er voetbal en rugby waar fanatiek naar gekeken werd door de vele mzungu's. Er hing een hele gezellige zweer waarna gewoon iedereen lekker genoot van een drankje. Jong en oud van over de hele wereld. Genoten hebben we het was gewoon een groot feest waar iedereen ook gewoon gezellig met elkaar praatte. Om een uurtje of 3 besloten om uitgeteld maar te gaan slapen met weer een gezellig weekend achter de rug. Heel veel uurtjes geslapen had ik niet want de monkey's op het dak hadden ook nog een after party met elkaar. Bijzonder hoe de natuur is hier en je alles mee maakt. Het kostte me wel een korte nacht maar het was het waard om de natuur zo te horen met die apen. zondag hebben we het rustig aan gedaan en waren weer vroeg terug gegaan naar Nkokonjeru. Er was een voetbal wedstrijd met mijn hospital tegen een school. Iedereen had vrijdag al gesmeekt of ik ook wilde komen kijken dus waren we even net z'n drieën wezen kijken. En ja hoor ze hebben natuurlijk gewonnen! De winst was een geit. Nou zo blij dat ze waren de fanatieke, professionele fake voetballers. Lachen was het om te zien haha.

Kortom weer een leuk weekend. Aankomende periode wordt een spannende periode, maar ik ga ervoor het diploma komt in zicht. Al wil ik nog niet te vaak nadenken over het feit hoe snel het gaat en dat ik al op de helft ben.

Ik ga snel slapen zo en wat uurtjes slaap inhalen. Mijn verbrande benen van twee weken geleden vervellen behoorlijk maar zonder pijn. Tot volgende week!!

Veel liefs van mij

Reacties

Reacties

Marieke

Wat een prachtig verhaal weet! Genieten daar meid! Xx

Alie van der Veen

Fyn it super wast dér dochst! Begjin al ut te sjen nei in nije ferhaal fan dy. xxx

Gerrit heddema

Super mooie verhalen larissa omke gerrit is trots op dei

Karin brink

Wat fijn dat je het met de andere meiden zo naar je zin hebt. Naast hard werken hoort ook genieten.. en dat lees ik steeds meer in je verhaal. Veel plezier. Karin

beppe Sietske

Lieve schat, Alweer een mooi verhaal. En jullie ook leuke dingen. goedzo meisje.Je diploma haal je wel hoor.Wat gaat het toch vlug. Alweer op de helft. Het is hier koud en het regent. Beppe is vanmiddag
naar gym geweest en morgenvroeg zwemmen. Het water in de Kupe is zo lekker warm.
Pas goed op jezelf. Doe de andere meisjes de groeten en dikke knuffels van beppe.
Veel liefs dikke knuffels en ik zie weer uit naar je volgende verhaal.doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change