larissa-in-oeganda.reismee.nl

Back to the basic

Hello everybody,
Vandaag nog precies twee maanden voor ik terugkom naar Nederland. Aan de ene kant klinkt het lang en aan de andere kant nog maar zo kort.
Afgelopen week was me wel weer een week zeg. Momenteel zit ik er een beetje doorheen. Alles is op sommige dagen niet leuk en heb ik nergens zin in en kan ik alleen maar verlangen naar mijn "luxe" leven in Nederland.. Het is gewoon alles bij elkaar. Maar ik zet door, want die girlpower heb ik hier wel ontwikkeld. Dat was dus ook de reden dat ik zo laat mijn vorige blog pas heb geschreven.
De week begon dus wat minder. Het zijn dan pittige dagen om toch door te zetten, naar stage te gaan en de examens te maken en het eten dat ik krijg maar gewoon op moet eten. In deze mindere dagen heb ik wel mijn eerste examen afgemaakt :)!
Halverwege de week ging het weer wat beter en ben ik weer volop aan de slag gegaan op mijn stage en genoten natuurlijk.
Vrijdag had ik een dag vrij genomen van stage om een weekend te vertoeven op het Ssese eiland. De wekker ging al om 5 uur in de morgen om op tijd bij de taxi te komen. We hadden een lange reis naar Entebbe waar we de boot naar het eiland namen. We moesten nog even voor we op de boot gingen naar het toilet, maar wat we daar aan troffen.. De Oegandese wc's waren we wel gewend, maar deze was echt extreem.
Na drie uur varen met de boot kwamen we aan op het eiland. WAUW zo prachtig hier!! (Check de foto's). Het was alleen wel echt back to the basic. Een tent, insecten alle soorten en maateen, koude douche en een vreselijke badkamer.. gelukkig gingen we maar liedjes zingen die ons blij maakten. Achteraf wel genoten, maar niet voor herhaling vatbaar de tent dan haha.
Heel erg tot rust komen was er niet van gekomen en hadden vies weer mee gebracht, dus hadden veel regen. Zaterdag hadden we het rustig aan gedaan. Na de lunch tijd klaarde het op en scheen de zon. We gingen zwemmen met de Oegandezen die ook bij het resort verblijven en ik ontmoet had de avond ervoor bij het kampvuur. Wat een bijzonder moment. We speelden volleybal in het water met Oegandese regels. Fantastisch met dat uitzicht erbij, of dat ik in een film zat. Toen het donker werd speelden we op het strand de volleybal verder. Wat heb ik genoten, zo bijzonder. Nadat we klaar waren met volleybal zat ik onder het zand. De douche vond ik maar niks dus had ik besloten om me te gaan wassen in het meer, ik wilde dat altijd nog een keer doen. Zo hoefde ik ook niet weer in die vreselijke douch. Het was allemaal zo bijzonder alsof ik in een film zat. Nadat ik gebadderd had in het meer maakten we ons klaar voor een leuke avond. We gingen ergens lekker wat Mzungu food eten. Het ging allemaal op Afrikaans tempo, dus had ik geleerd wat op mijn hoofd te kunnen dragen. Hilarisch was dat haha de foto staat hieronder. Na het eten gingen we nog naar de club bij het resort met de leuke Oegandezen. Het was een kort nachtje geworden want de wekker ging alweer om 6 uur om op tijd bij de boot te zijn om weer terug te gaan. Na snel gehaast waren we de laatsten die op de boot gingen. Ondanks de regen niet veel op het eiland kunnen doen, maar ondanks toch genoten van weer een bijzondere ervaring. Na weer een dag reizen zijn we nu weer in Nkokonjeru.
In het ziekenhuis hebben we een kerstboom en alles en iedereen is al flink in de kerstsfeer. Ik voel niets van de kerstsfeer, maar ik hoop dat die nog komt. Het klopt gewoon niet want het is hier zomer met zeer hoge zomerse temperaturen. Het klopt gewoon niet en al helemaal niet meer met alle sneeuw verhalen. Het is hier gewoon super warm.

Door de afgelopen korte nachten houd ik mijn ogen bijna niet meer open. Ik heb wel op tijd deze keer de blog geschreven haha. Voor nu zeg ik sula bulungi!

Liefs mij


Reacties

Reacties

Gerrit heddema

Prachtig larissa toppertje bist

beppe Sietske,

Wat weer een prachtig verhaal. Heel goed dat je doorzet. Maar we zijn niet anders van jou gewend.
En jullie ook hele leuke dingen. Nog 8 weken en dan ben je weer in Friesland. Dat duurt niet zo lang
meer.Heb zo''n zin om jou weer te knuffelen,En als er dan nog sneeuw ligt zal ik je inzepen met de
koude sneeuw. Pas goed op jezelf, groet de andere meisjes en zet ém op he meisje. Dikke tuut en oant sjen. Doeg

anja

Iets op je hoofd leren dragen krijg je een mooie rechte rug van...weer een leuk verhaal Larissa...groetjes

Annie

Doorzetter ben je top.groetjes Annie

oma biegel

lieve Larissa .opa en ik ,wensen jou toch een hele fijne kerst .
en voor het nieuwe jaar geluk en gezondheid ..
liefs opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change