larissa-in-oeganda.reismee.nl

Christmas party!

Lieve allemaal,

Na een leuk weekend vorige week volgde dit weekend weer een fantastische dag, de Christmas party!

Het begin van de week begon weer met een dipje.. ik had twee weken lang al wat buikpijn maar dacht dat gaat vanzelf wel over, want mijn weerstand is nou eenmaal niet het zelfde als normaal. Zondag avond begon de pijn erger en erger te worden. Dinsdag was het zo ondragelijk en constant aanwezig dat ik besloot om het toch maar even te checken in Kampala. Het taxi ritje op die hobbelende wegen was geen pretje.. Na allerlei onderzoekjes en een echo was het duidelijk waar de pijn voor 40% weg kwam. Gelukkig was ik daar nog op tijd bij en kon het meteen behandeld worden blegh die pillen vergeet ik nooit weer en dan moet ik ze over twee week weer innemen. Maar goed na twee dagen ziekenhuis en onderzoekjes en Afrikaanse style kon ik terug naar the village en moest ik vrijdag of zaterdag terug komen om te kijken wat die andere 60% was. Na nog veel pijn gehad te hebben ben ik vrijdag terug gegaan en hebben ze de andere pijn ook kunnen verklaren, een infectie. Ik was dus flink ziek en dat kwam door het zwemmen in het water, en de onhygiënische wc, gaten en eten waar veel bacteriën in zitten. Niks aan te doen word ik hard van voor als ik terug ben in Nederland haha. Het zwemmen in het water had ik kunnen voorkomen, maar het was te mooi en bijzonder om het nooit te doen in mijn leven. Die ervaringen waren geweldig en gaan nooit meer van mijn netvlies af. Gelukkig voel ik me nu al stukken beter na al die zware medicijnen. De andere meiden zouden dit weekend naar de bergen om daar te klimmen. Ik had besloten om dat weekend dan naar de party te gaan met mijn collega's. Ik was dus als eerst weer een aantal dagen en nachten alleen, gelukkig komen ze vanavond weer terug. En helemaal alleen was ik niet, want er waren voor de verandering andere gasten.
Zaterdag was de CHRISTMAS PARTY. Mn collega's hadden het er al sinds de hospital day over en dat ik ook moest komen. En het is toch ook wel bijzonder om een echt Oegandees feestje bij te wonen met al mijn collega's? Nou hoe ik er over dacht klopte in een woord het was fantastisch! Ik kwam om 1 uur in de middag na de opening hadden we een lunch met lokaal eten. Ik ben er niet heel weg van maar heb heerlijk gegeten van de dingen die ik lekker vind. De lunch werd er wat gedanst en gifts aan elkaar gegeven. Ik heb ook wat gekregen maar wat er in zit geen idee ik moet het nog open maken. Aan het einde vroeg iedereen of ze met me op de foto mochten om de beurt, net een beroemdheid.. voor even was het leuk maar later begon het vervelend te worden. Een en al gezelligheid. Na dat iedereen de gifts had was het donker en begon iedereen te dansen. Rond half 9 kregen we een diner zonder bestek dus heb ik lekker Afrikaans met mijn handen gegeten zoals iedereen. Op de party werd ik echt behandeld als een mzungu terwijl ik mij gewoon het zelfde als hen voel. Toen de sfeer er goed in zat en ik ook danste met mijn collega's kwamen de jongens uit town ook even kijken. Toen was het niet helemaal veilig meer voor mij. Want iedereen wilde met de Mzungu dansen dat ze er zelfs over wilden vechten.. toen moest ik dus noodgedwongen weg uit het gezelschap.. De boda's naar mijn home place terug waren ook niet meer veilig dus heb ik een nachtje door gebracht in het guesthouse bij het ziekenhuis en mijn collega's. Het was super leuk en gezellig ondanks het kerst gevoel dat er niet is, het einde was alleen wat minder.

Jullie horen snel weer van mij. En kijk vooral in het foto mapje voor meer foto's van de Christmas party.

Lief uit Oeganda


Reacties

Reacties

Dieuwke Heddema

Hallo Larissa,
Wat een belevenissen allemaal meid.
En wat een ervaring om allemaal mee te mogen maken.
Ik wens je fijne feestdagen en geniet nog van alle leuke dingen die nog komen gaan.
Pas goed op jezelf.
Groetjes van Dieuwke

beppe Sietske

dAG LIEVE SCHAT, wAT JAMMER DAT JE ZO ZIEK BENT GEWEEST.mAAR GELUKKIG DAT HET NU WEER WAT BETER GAAT. eN WAT JE OOK WEER LEUKE DINGEN BELEEFD. dE DINGEN DIE JE DAAR MEEMAAKT NEEM JE
JE HELE LEVEN MET JE MEE. fIJN DAT IK MEE KAN GENIETEN MET JE BELEVENISSEN. bEN IK ER TOCH BIJ.
nOG EVENTJES EN DAN BEN JE WEER THUIS. mET kERST NOG IN aFRIKA MAAR BEPPE IS IN GEDACHTEN
BIJ JOU. hOU JE GOED VEEL LIEFS EN KNUFFELS VAN BEPPE.

Mariëtte Assen

Lieve Larissa, gelukkig is tijdig ontdekt dat je een infectie had en dat daar de pijn vandaan kwam. Vervelend, pijnlijk en je wordt er zo naar/raar van - pijn en niet weten wat het is.
Fijn om te lezen dat je een leuke Christmasparty hebt gehad en dat er zo goed op je gepast wordt!
Ga genieten van Kerst in de warmte, in een ander land. Heel bijzonder!
Heel veel liefs, Larissa van Mariëtte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change