larissa-in-oeganda.reismee.nl

De safari

Hello evreybody,

De tijd gaat de laatste tijd te snel. Nog 23 dagen en ik sta op Nederlandse bodem.

Er zijn inmiddels alweer twee weken voorbij. De eerste week was rustig. De vrijdag ontmoette ik de ouders van Gerke die hier kwamen om haar te bezoeken. Zo brachten ze het weekend met zijn drieën door en kwamen kim en ik even tot rust in Kampala. Heerlijk weer even aan het zwembad liggen zonnen.
Ik had afgelopen week een weekje "vakantie" genomen. Een mini vakantie om de safari eindelijk te doen. De maandag werkten we voor het laatst met zijn drieën aan het windzorg project en konden we de ouders laten zien wat we hier doen voor het wondzorg project. Dinsdag ging de safari van start waar we allemaal naar toe geleefd hadden..

Dag 1
Om 5 uur ging de wekker om de laatste dingen in de tas te doen en te ontbijten, want om 6 uur zou de driver ons oppikken om te vertrekken. Gelukkig hadden we een hele leuke Oegandese driver die arriveerde om 6:45. De safari kon eindelijk beginnen. Zo vertrokken we naar lake mburo. Onderweg hadden we een stop gemaakt op de evenaar om wat drinken te komen en een fotootje te maken. Wel een heel bijzonder moment om even op die lijn van de evenaar te staan. Die hebben we niet in Nederland. Rond 13:00 kwamen we aan bij het park. Toen we het terrein opreden spotte we de eerste dieren al en moest het dak er af en de foto toestellen kwamen te voorschrijn. Ja we hadden twee echte fotografen kim en de vader van Gerke bij ons. Knip knip, "heb jij hem" beetje naar links rechts of naar achteren. Zo ging het, heerlijk om te zien hoe gewild die waren voor een juiste foto. Eenmaal bij de lodge aangekomen kregen we een heerlijke driegangen lunch. Vervolgens konden we even een uurtje bij de tent in de Bush Bush bijkomen in een hangmat. Dat was ook wel even nodig na z'n lange reis. Inmiddels was het 16:00 en gingen we voor een avond drive. We reden naar het park wat 1,5 km verderop lag. Heel wat dieren gespot zo geweldig! De namen moet je mij niet vragen, want die ben ik alweer vergeten. Rond 19:00 waren we weer terug bij de lodge. Na een douche buiten in de bosjes waren we opgefrist en klaar voor een driegangendiner. Een lekkerbekje met saus en gekookte aardappels. Hmmm.. We gingen vroeg slapen, want we waren nog best moe van de reis en de volgende ochtend was weer vroeg.

Dag 2
De wekker ging om 5:30 zo konden we ons klaarmaken en een kopje thee drinken. De nacht was super goed, de bedden sliepen zo heerlijk met een gewoon normaal dekbed. Na het kopje thee stapten we om 6 uur het safari busje in. De driver bracht ons naar een plek waar we de wandeling zouden starten met een gids. We hadden zebra's gespot en nog vele andere dieren. Het was zo geweldig deze wandeling. In de frisse stille ochtend lucht banjeren door het gras opzoek naar dieren. De dieren waren moeilijk te vinden dus besloten we met de gids om op een berg te klimmen om te kijken waar de dieren te vinden waren. Op de berg kwam net de zon zo mooi op WAUW! Het gaf me wel weer even z'n speciale rilling door mijn lichaam. Wat is het toch ook bijzonder om dit mee te mogen maken.
Eenmaal weer onderaan de berg wisten we waar we de dieren moesten zoeken en hebben we heel wat zebra's gespot, zulke mooie besten vind ik zelf. We liepen zo in het wild tussen alle dieren. We kwamen een kamp tegen zoals de gids het noemde. Het waren z'n 30 koeien met twee herders. Het is verboden dat ze daar komen met de koeien maar zelf vind ik het ook de natuur. Mens en dier is de natuur. Deze herders kwamen voor een week daar met de koeien, omdat het gras beter is voor de koeien. Ze hadden niks ze sliepen in de bosjes, aten niets en hadden alleen melk van de koeien.
Terug bij de lodge konden we onze spullen inpakken en vertrokken we om een uurtje of 11. We gingen naar het queen Elizabeth park. Toen we na een mooie reis aankwamen stond ook hier weer een heerlijke lunch op ons te wachten. Een overheerlijk broodje tonijn.. rond 16:30 gingen we weer voor een avond drive. Zo hadden we nog wat dieren gespot waaronder de Afrikaanse olifanten. Wat een beesten maar zo mooi!! Bij een olifant bleven we even staan en kijken met het busje. Het was alleen op de weg die de olifant wilde nemen. De olifant liet wel even zien dat hij er graag langs wilde en begon met z'n rechter voet over de grond te vegen. Toen moesten we dus maar door rijden want hij stampt zo de auto kapot haha. Eenmaal terug werden we weer goed verwend met een heerlijk diner. Trouwens spinazie soep is echt aan te raden.

Dag 3
Deze ochtend drive startte om 6 uur. Het stond een beetje in het teken om een leeuw te gaan spotten. Helaas hebben we deze niet kunnen vinden, maar we veel andere dieren gezien. Het was heerlijk die koude ochtend wind door je haren met een zonsopgang opzoek naar dieren. Omdat we geen leeuw hadden gespot wilde de driver terug gaan voor een ontbijt bij de lodge en na het ontbijt weer verder zoeken. Niemand had bezwaar en zo gingen we na het eten weer op avontuur. En daar was ie! Een leeuw. Alleen konden we hem niet zien, omdat het bosje waar de leeuw in zat niet konden zien. Na wat spelletjes spelen met andere safari busjes zijn we er stiekem met de safari auto op het terrein gegaan allemaal om een leeuw te spotten. Omdat het zo stiekem moest heb ik hem heel eventjes gezien, maar ik heb hem gezien! Dat was toch wel even spannend, maar zo gaaf! Nadat we de leeuw hadden gespot gingen we een boottocht maken om verschillende dieren aan het water te zien. Zo heb ik een echte krokodil gezien..
De avond volgende zoals de anderen met een heerlijke maaltijd.

Dag 4
De laatste dag alweer aangebroken.. We vertrokken vroeg in de morgen om z'n drie kwartier te rijden naar een goed stuk bos. Daar stond een gids op ons te wachten waarmee we het bos in gingen om apen te spotten. We liepen door de struikje het was echt een film. Na een tijdje hadden we eindelijk een chimpansee gevonden, zo gaaf. We horden meer chimpansees 3 moeders met baby's, dat wilde we zo graag zien dus gingen we recht door de bosjes, struiken en oerwoud heen. Heel gaaf die ervaring! Uiteindelijk werd het later en later en moesten we weer terug, want de reis naar jinja zou zeker nog wel 8 uur duren. We hebben we uiteindelijk bijna 10 uur over gedaan met een lunch onderweg.
In jinja aten we een burger en ging het lichtje al snel uit. We waren helemaal gesloopt van onze leuke safari.

Zaterdag gingen we jinja nog even in en voor de rest rustig aan gedaan. Van het uitslapen kwam al niet heel veel vanwege het ritme dat we inmiddels hadden. Zaterdag avond gingen we dan wel nog de laatste avond uit met z'n allen. Weer een grote gezelligheid was dat.
Zondag werden we wakker in een wat luxere kamer dan normaal, want we hadden ratten in onze dorm room. Zondag gingen we weer even lekker bij bruinen aan het zwembad ik jinja. Rond 16:00 gingen we weer terug naar the village. Want maandag stond ons werk gewoon weer op ons te wachten. Daar ga ik nog even vol van genieten!!

Tot snel allen & de foto's komen zo snel mogelijk bij de foto's.

Veel liefs van mij

beppe Sietske

Wat heb jij een prachtige safari gehad. En zoveel dieren gezien. Wat een belevenis.Dit vergeet je je
hele leven niet. Zijn de meisjes met hun ouders alweer naar Nederland? Jij komt ook gauw weer.
Beppe kijkt er zo naar uit.Hous je goed meisje en ik zie je gauw. Dag lieve schat dikke kroep van
beppe.doei

Annie

Wat gaat de tijd toch snel,nog even genieten van al die mooie dingen.en je werk natuurlijk.prachtige foto's en weer een Mooi verhaal.
Knuffel van mij Annie

Marieke Wijnstra

Wat een belevenis!! Heel mooi meid!! Aftellen nu ???

Lisa

Wauw wat een belevenis zo jaloers, ben benieuwd naar de rest van de foto’s Liefsss

Alle en Monique

Lieve Larissa, wat maak jij ongelooflijk veel mee en wat een leuke foto`s. Die herinneringen raak je nooit meer kwijt. Inderdaad, nog maar even en dan zit deze reis erop. Geniet van al het moois.
Liefs van ons.

Gitte

Ik geniet....lieve schat

Karin

Wat een belevenis. Een prachtige safari, waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. En wat heb jij het verdiend na maanden van hard werken!!
Maak je laatste dagen nog om nooit te vergeten.. .tot binnenkort.

Anja

Super leuk...thx groetjes