larissa-in-oeganda.reismee.nl

Laatste blog vanuit Oeganda

Lieve allemaal,

Dit zal mijn laatste blog vanuit Oeganda zijn. In Nederland zal ik er ook nog een voor jullie maken, om te laten weten hoe het avontuur eindigt en hoe het weer is om in de Nederlandse cultuur te zijn. Ook zal ik in mijn laatste blog een terugblik doen op mijn afgelopen 6 maanden. Ik wil namelijk echt nog vol genieten van mijn laatste 5 dagen. Mijn droom is uitgekomen! Als ik weer eens terug ga zal ik zeker weer een blog bijhouden voor jullie.

Afgelopen woensdag hebben de meiden en ik samen met Henk van Travel 4 change en een vriend de app uitgeprobeerd die hij heeft opgezet en gefilmd en foto's gemaakt van wat wij eigenlijk doen. Ook weer een leuke ervaring. We waren binnen 45 minuten alweer klaar. Dus gingen we mee op avontuur. Zo gingen we even op bezoek bij een oma waar we local food kregen zoals casave (gekookt), meat en jam. Was wel echt avontuurlijk en erg lokaal. Vervolgens gingen we nog even bij een speeltuin kijken en reden we de richting van jinja op om bij een lodge heerlijk te lunchen. Z'n lekker stukje vlees gegeten.. uiteindelijk waren we rond 18:00 weer terug in de village. We zaten helemaal vol van de lunch. Woensdag avond vroeg op bed gegaan.
Donderdag fris en fruitig begon ik weer aan mijn werk in het ziekenhuis. Vrijdag kwam er een klein meisje binnen met allerlei brandwonden.. Tsja hoe ze het krijgen om aan een motor uitlaat te branden weet ik nog niet helemaal. Aan de wonden van de patiënten te zien lijkt het wel of de boda dan weg rijd. Vrijdag na het werk in het ziekenhuis ben ik samen met de meiden vertrokken naar Kampala om mijn laatste weekend door te brengen. Vrijdag avond een gezellige avond gehad.
Zaterdag ging ik met de meiden naar het zwembad in Kampala, echt mijn favoriete tot rust komen plek! Lekker nog even bij gekleurd en verbrand om iedereen straks jaloers mee te maken. Wel gek idee dat het op dat moment bij jullie sneeuwde terwijl ik aan het zwembad lag. Zal het weer ook wel gaan missen haha. Zaterdag avond nog een gezellige avond gehad met wat vrienden. Het was de laatste keer allemaal dus was ook wel een beetje emotioneel dus eindigde wat een stapavond moest worden in een avond vroeg op bed. Zondag nog even lekker geluncht met de andere meiden en ze de plekjes wat laten zien in Kampala. Tijdens onze lunch met een heerlijke ice tea waren we helemaal aan het wegsmelten en fantaseren over de lekkere cakes waar we naast zaten.. (zie de foto hieronder). Je kan het wel begrijpen, maar ik hield me in :). Eenmaal terug in de village na het diner lekker vroeg op bed gegaan.
Vandaag weer een dagje in het ziekenhuis gewerkt. M'n uren voor stage heb ik al dik gehaald, maar vind het werken zo geweldig dat nog door ga werken tot donderdag. Vandaag was weer een drukke dag met veel patiënten, heerlijk want dan vermaak ik me het meest. Vanmiddag kwam er een vrouw binnen die al bijna aan het einde van de bevalling was, maar complicaties kreeg in een clinic. Het zag er echt horror uit hoe een vrouw uit de auto werd gesleurd op de brancard. Met de baby er bijna helemaal uit en overal bloed. De baby moest toch met een keizersnede gehaald worden. Gelukkig toen ik later langs de operatiekamer liep hoorde ik een baby alleen maar huilen en dacht ik volgens mij leeft de baby gelukkig nog. Aan het einde van de middag kwam er een spoedgeval binnen. Het is bijna wel te raden. Een jongen gevallen van de boda. Overal wonden ook zijn hoofd. De laatste tijd zie ik wel veel hoofdwonden. Maar goed de jongen kon gelukkig nog praten. Het was een patiënt die het niet eens was met de dokters en verpleegkundigen. Die heb je natuurlijk ook. Niks mis mee, maar daardoor konden we niet altijd ons werk doen. Achteraf bleek ook nog dat de jongen geen geld had dus konden zijn wonden niet gehecht worden. Hoe het verder met hem afloopt weet ik niet. Toen ik keek hoe laat het inmiddels was schrok ik. HALF 7 ik maakte dat ik naar huis kwam. Ging wassen, eten en lig nu op bed mijn blog te schrijven. Zo maar gaan slapen, want energie is ook een belangrijk onderdeel om vol te genieten.

Dit was mijn laatste blog vanuit Oeganda voor nu.. tot snel allen.

Veel liefs uit Oeganda


Reacties

Reacties

Marieke

Prachtig Larissa! Wat heb jij een bijzondere leerzame tijd gehad! Geniet nog volop van Uganda en voor straks een hele goede reis terug naar huis ??

Inge

Met liefde je blog gevolgd, wat heb je toch enorm veel meegemaakt. En wat kun je trots op jezelf zijn. Nog maar heel even genieten en dan terug naar ons koude kikkerlandje. Veel liefs van ons vieren ❤️

anja

Dank voor alle mooie en ook verdrietige verhalen.....goede reis terug....
Gr van ons 2

beppe Sietske

Dag lieverd, Het zoveelste mooie verhaal. Voorlopig het laatste. Ik ga ze vast nog missen maar heel
binnenkort kan ik weer echt zien.Het vriest hier. 4 graden onder nul.Een heel verschil met Oeganda.
Jij hebt vast wel warme kleding bij je.Beppe wenst jou een hele reis terug en tot gauw.
Je mag bij je afscheid wel heel veel zakdoeken meenemen.
Meisje tot gauw, dikke kroep van beppe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change