larissa-in-oeganda.reismee.nl

De eerste indrukken

Hallo iedereen,

De eerste twee dagen zijn voorbij. Ik zit momenteel in een backpackers hotel in Kampala (de hoofdstad). En mijn witte schoenen worden inmiddels al aardig een andere kleur haha.

Wat heb ik nu al veel te vertellen aan jullie. Het afscheid op Schiphol viel me zwaar en toen moest ik helemaal alleen verder. Eenmaal met het vliegtuig van de grond ging het beter en ik ging met een beter gevoel weg. De reis was erg lang, warm en vooral krap haha dus ik was behoorlijk moe. Want van slapen kwam niet zoveel. Eenmaal geland in Oeganda had ik zo mijn visum en bagage en kon ik naar buiten waar ze op me stonden te wachten. De reis van het vliegveld (Entebbe) naar Mukono viel me best mee hoe schokkend maar het was gewoon een zooitje ongeregeld verkeer. Toen we door Kampala reden zag ik dingen die ik niet kende uit Nederland. Er was mij verteld dat je in het donker niet over straat moest gaan en ik zag waarom. We reden over een autoweg vergeleken met Nederland er liepen mensen met kruiwagens tussen het verkeer door, mensen veegden de paden en er rende een kind snel voor de auto langs toen kreeg ik wel zwetende handen.

Bij mijn verblijf in Mukono bleek dat ze al 3 dagen geen stroom hadden. Een tegenvaller dus maar gek genoeg vond ik het niet erg. Ik was zo moe dus kreeg een kleine rondleiding en kon gaan slapen. Een goeie nacht gehad maar wel kort. Gisteren verder ook niet veel gedaan vooral bijkomen en wat dingen gezien. Zo gingen we een rondje lopen in Mukono om geld te pinnen en te lunchen.

Verder ben ik voor het eerst op de bodda bodda geweest zoals ze het hier uitspreken dat is een soort motor. In Nederland is het best gevaarlijk maar hier zo gewoon dus even aan wennen.

Het was best wel indrukwekkend om voor het eerst over straat te lopen. Je ziet veel armoede. En de kinderen roepen bye bye muzungo (zo spreek je het uit). Het betekend wit persoon. Zo lief om te zien hoe blij ze worden en dan zwaai ik naar ze en kijken ze blij en tevreden terug. Zo bijzonder om hier te zijn en het allemaal mee te mogen maken. Ondanks dat ik iedereen nog wel heel erg mis heb ik het hier erg naar m'n zin. Morgen ga ik een city tour doen door Kampala.

Jullie horen snel weer wat van mij. Ik ga eerst genieten van mijn overheerlijke vegetarische pizza voor maar ongeveer €5,-

Groeten uit Uganda

(Voor een foto zie m'n Facebook lukt me hier niet. Nog even uitvinden haha)

Reacties

Reacties

Ger en Lies

Geweldig meissie, je hebt nu al veel te vertellen en daar zal nog veel meer bij komen met alle ervaringen daar. Je hebt een mooie stijl van vertellen/schrijven.

Marieke

Mooi dat je goed bent aangekomen! Heel veel plezier ?

Paul en Inge

Zo kort ben je weg en nu al zoveel te vertellen. Wat fijn om te horen dat je goed aangekomen bent en dat je het naar je zin hebt. Blijf vooral genieten en doe voorzichtig. Liefs en knuffels van ons 4

Elles

Al een leuk en indrukwekkend begin daar. We zijn benieuwd naar je verhaaltjes de komende maanden. Geniet ervan!!

opa en oma

Fijn dat je goed aangekomen bent en dat het tot nu indrukwekkend is. We zijn benieuwd naar meer verhalen . pas goed op jezelf en geniet.

Annie.

Wat een fantastisch verhaal ga je zeker volgen.knufff

beppe Sietske

Dag lieve schat,
Wat een leuk verhaal.Fijn dat je goed aangekomen bent.
Heel veel liefs van beppe. Zet em op he.Ik kijk uit naar de
volgende verhalen. Fijn dat we dat hier mee kunnen maken.
dikke tuut

johan oost

geweldige verhaal larissa en fijn dat ik mee kan lezen ik heelveel succes en veel plezier ik ga je zekerss volgen zet eem op en tot de volgende ronde h555555 johan

Joanna Geertsma

Hey meis! We spreken elkaar nooit meer maar vind het heel erg bijzonder dat je dit doet, en vind het zeker de moeite waard om elke keer je blog hierover te lezen. Veel succes en pas goed op jezelf ! Veel liefs Joanna ♡

opa en oma biegel

Heel erg leuk dat wij dat mee beleven .Ik ben niet zo ,n schrijver .opa wel .ik ben blij ,dat je het naar je zin hebt .wij kijken uit naar je volgende blog .ps...hier regent het .liefs oma en opa

Alle en Monique

Lieve Larissa,
Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je eerste ervaringen positief zijn. We vinden het heel knap wat je doet. Voorzichtig en geniet ervan. Alle goeds van ons....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change